• Lediga tjänster
  • Kontakt
  • About Ifous, the membership and our R&D programmes
 

Minskar gapet mellan praktik och forskning

 
MENUMENU
  • Hem
  • Vår verksamhet
    • Ifous FoU-program
      • FoU-program, hur fungerar det?
      • Pågående FoU-program
      • Avslutade FoU-program
      • Planerade FoU-satsningar
    • Ifous processtöd
    • Ifous mötesplatser
    • Ifous fokuserar
    • Swedish Edtest
    • Att vara forskare i Ifous FoU-program
  • Medlemskap
    • Vad innebär ett medlemskap?
    • Våra medlemmar
  • Om Ifous
    • Om Ifous
    • Stadgar och riktlinjer
    • Styrelsen
    • Vetenskapliga rådet
    • Medarbetare
    • Publikationer
    • Verksamhetsberättelse
  • Nyhetsarkiv
  • Pressrum
    • Pressbilder
    • Pressmeddelanden

Lämna över och ta emot – elevers matematikkunnande när de börjar gymnasiet

Start:  2017-06-20  00:00
Slut: 00:00

Plats: Mullsjö  

Ifous fokuserar presenterar den första analysen Lämna över och ta emot – elevers matematikkunnande när de börjar gymnasiet.

Anette Jahnke, process- och projektledare på Ifous håller i seminariet.

Del av programmet på Sverige Matematiklärarförenings sommarkurs.

Mer information om programmet finns här.



Kalendarium

2023-02-09
Mötesplats Edtest talks – Rektors roll i valet av digitala lärresurser

2023-03-16
Edtest nätverksträff med lokala ambassadörer

2023-03-23
Edtest speedmatchning med lärare och bolag

Se fler händelser


 

 

 

 

Ifous
  • Om Ifous
  • Ifous FoU-program
  • Medlem i Ifous
  • Ifous utvecklingsartiklar
  • Kontakta Ifous
Följ oss på sociala medier!
 

RSS Utvecklingsartiklar & bidrag

  • Elever positiva till veckovisa tester i matematik
  • Klassrum med ämnesfokus gynnar både elever och lärare
  • Ökat lärande med veckovisa läxförhör i matematik
  • Individuellt val av bok stimulerar läsundervisningen
  • Fjärrundervisning gynnade elevernas lärande i SO